Anja Maier ny professor på DTU Management Engineering

DTU Management Engineering byder Anja Maier velkommen som professor i Engineering Systems. Hendes tiltrædelsesforelæsning "Designing Engineering Systems" finder sted fredag ​​4 december, 2015 fra 15: 00-16: 00 i DTU Skylab i bygning 373 A, efterfulgt af reception. Alle er velkomne.

Anja Maier fokuserer på ethnographisk- og datadrevne eksperimentelle design- tilgange til Engineering Systems , hendes forskning fokuserer på tekniske systemer design, med særlig vægt på kompleksitet og menneskelig adfærd.

Anja Maier arbejder med nationale og internationale akademisk-og industrielle partnere, der spænder over rumfart, bilindustri, energi, sundhed og informationsteknologi. Med sin forskning har hun bidraget til at udvikle ny viden, metoder og værktøjer, især for at forbedre designprocessen i samarbejdestrukturer, systemdesign og innovation.

Anja Maier har senest arbejdet med systemdesign i sundhedssektoren,  bærbar sensor-teknologi til ældre med demens, kortlægning af ideelle samarbejdsrelationer for bæredygtig innovation, visuel modellering af komplekse tekniske systemer og kommunikationsdesign til beslutningsprocesser i nødsituationer, som en del af OECD Halden Reactor Project.

Anja Maier blev tildelt en ph.d.-grad i Engineering Design i 2007 fra University of Cambridge, UK, hvor hun fortsatte som en Research Associate i Engineering Design Center.

Anja Maier kom til DTU Management i 2010 som lektor og blev udnævnt til professor i tekniske systemer 1. juli 2015. Hendes akademiske karriere inkluderer gæsteprofessorater  ved det tekniske universitet i München (TUM), Tyskland og Massachusetts Institute of Technology (MIT) , US