Ph.d. studerende får stort rejselegat til forskning i arbejdsmiljø og sygefravær

Arbejdsmiljø Produktion og ledelse

Ph.d.-studerende fra DTU, Marie Louise Kirkegaard er blevet tildelt et studierejselegat fra Handelskammerets Understøttelsesfond på 150.000 kr.

Marie Louise Kirkegaard vil bruge legatet til et ophold på Université Laval i Quebec City i Canada. Der skal hun forske i hvordan organisatoriske og ledelsesmæssige forskelle på virksomheder påvirker sygefravær og arbejdsmiljøet. Louise er på sin Ph.d. tilknyttet Danish Crown, og hendes forskning tager udgangspunkt i arbejdet på slagterier, men også med fokus på virksomheder med andet manuelt arbejde.

Marie Louise Kirkegaard er Ph.d.-studerende i innovationsafdelingen på DTU Management, og hun er én ud af tre Ph.d.-studerende til at modtage legatet, der samlet er på 400.000 kr.

Handelskammerets Uddannelsesfond er under Dansk Erhverv, og blev stiftet den 1. januar 1987.

”Fondens formål er at yde støtte til kvinder og mænds handelsmæssige uddannelse i ind-og udland og at yde støtte til uddannelsesinstitutioner inden for handel.”

Læs mere om prisen og fonden her