Postdoc Sara Shafiee, foto: MADE

Sara Shafiee fra DTU vinder produktionsforskningspris

Sara Shafiee, Postdoc fra DTU Mekanik, har modtaget Alexander Foss MADE Award 2017.

Som erhvervsph.d. hos Haldor Topsøe har Sara Shafiee forsket i, hvordan udviklingen af nye produkter kan blive billigere, enklere og hurtigere ved at bruge produktkonfiguratorer i det tidlige salgs- og udviklingsarbejde i virksomhederne.

Alexander Foss MADE Award er sponsoreret af Alexander Foss’ Industrifond og tildeles en ph.d. eller postdoc, der i sin forskning i MADE – Manufacturing Academy of Denmark har frembragt resultater med et ekstraordinært potentiale for at kunne løse konkrete udfordringer i danske industrivirksomheder.

Med prisen følger et rejselegat på kr. 70.000, et diplom og et kunstværk.

Sara Shafiees forskning adresserer en udfordring, som mange danske produktionsvirksomheder står overfor. Hun har i sit projekt formået at få en detaljeret indsigt i Haldor Topsøes komplekse processer og produkter og har behandlet dette i sin forskning.

MADE er en platform for anvendt forskning, udvikling og innovation i danske produktionsvirksomheder, lanceret i 2014. Vidensmotoren i MADE er forskningen, som sker i et samspil mellem deltagende virksomheder, universiteter og GTS-institutter.

Postdoc Sara Shafiee og Professor Niels Henrik Mortensen. Fotos: MADE.