Jaap Daalhuizen

Jaap Daalhuizen vinder DTU's undervisningspris 2022

DTU´s undervisningspris går i år til lektor Jaap Daalhuizen fra DTU Management

Prisen gives til undervisere, som har gjort en særlig indsats for systematisk at igangsætte, undersøge, dokumentere og dele erfaringer med udvikling af deres undervisning og deres studerendes læring.

"Vi er glade for at kunne fortælle, at det er Jaap Daalhuizen, der har vundet DTU's undervisningspris som anerkendelse for den ekstraordinære og nye tilgang til udvikling og levering af det nye kandidatkursus Innovation in Engineering,” siger DTU´s dekan Philip Binning.

Kurset Innovation in Engineering er banebrydende i sin opbygning og i sin involvering af deltagere og målgrupper, og så er det et lysende eksempel på DTU’s strategi om, at innovation skal indgå i alle kandidatuddannelser. Siden september 2022 har kurset været obligatorisk for alle kandidatstuderende.

”Jeg er meget glad for denne anerkendelse for det hårde arbejde og innovation, der gik ind i udviklingen af kurset. Jeg er også glad for anerkendelsen af innovation som en kernekompetence for alle ingeniører! Samtidig vil jeg gerne takke de mange fantastiske mennesker på tværs af DTU – både ansatte og studerende! – der har været med til at realisere dette banebrydende kursus om innovation inden for ingeniørvidenskab,” siger Jaap Daalhuizen

Jaap Daalhuizen er blevet udvalgt blandt et felt af de bedste undervisere, der er nomineret fra hvert institut på DTU. Prisen blev uddelt ved DTU’s undervisningsseminar torsdag d. 17. november.

Gives for den særlige indsats

DTU’s undervisningspris blev indstiftet af DTU’s direktion i 2016. Den honorerer en enkelt underviser eller et team af undervisere og adskiller sig fra priserne til årets undervisere, som uddeles af DTU’s studenterforening PF, ved at belønne en proces, mens årets undervisere belønnes for en performance ude i auditorierne.