Susanne Pedersen ny centerleder for UNEP DTU Partnership

Produktion og ledelse Miljø og forurening
Den nye centerleder kommer fra en stilling på the Global Green Growth Institute i Seoul.

DTU Management har med virkning fra 1. april 2021 ansat Susanne Pedersen som ny centerleder for UNEP DTU Partnership. Susanne Pedersen kommer fra en stilling som Assistant Director-General på the Global Green Growth Institute i Seoul.

Institutdirektør på DTU Management Mette Wier ser frem til at byde den nye centerleder velkommen.

”Jeg ser meget frem til, at Susanne bliver en del af instituttet. Og jeg har store forventninger til vores samarbejde om at udvikle UNEP DTU Partnership i de kommende år. Susanne har den perfekte blanding af kompetencer fra ledende roller i internationale organisationer og rådgivningsvirksomheder herunder ikke mindst erfaring med klimaindsatser i udviklingslande,” siger hun.

Susanne Pedersen ser også frem til sit nye job med store forventninger.

”Jeg er stolt over at blive en del af et så relevant og unikt partnerskab. Og jeg ser frem til at gøre gavn for samfund i hele verden.”

Før Susanne Pedersen kom til Global Green Growth Institute var hun tilknyttet DTU som direktør for den EU finansierede platform Climate-KIC Nordic. Susanne havde her ansvaret for at bringe industri og universiteter sammen for at udvikle forskningsbaseret innovation og rådgivning på klimaområdet.

Derudover har Susanne Pedersen haft adskillige ledelses- og bestyrelsesstillinger hos Rambøll. Aktuelt har hun tillidsposter ved Green Growth Knowledge Partnership i Genève og ved Innovation Centre Denmark i Korea.