McKinsey uddeler pris for bedste forretningsplan
McKinsey & Company udbyder hvert år en pris for de tre bedste forretningsplaner ved kurset DTU’s entrepreneurkursus udbudt af DTU Management.
I år gik førsteprisen, en iPad per deltager, til gruppen "Green Pavillion", som har udviklet en billig og miljøvenlig engangspavillon til brug ved musikfestivaler. Inspirationen og opfordringen kommer fra Roskilde Festivalen. De fem studerende, Hildur Arna Magnusdottir, Pia Michelsen, Line Kagenow Svenstrup, Agnes Astvaldsdottir og Lars Christian Rask har i samarbejde med festivalens ledelse fundet frem til en løsning, som er interessant for enhver større festival - og dem er der mange af i et globalt perspektiv. Vindergruppen foreslår en forretningsmodel, der når ud til dem alle, og perspektiverne og miljøfordelene er til at få øje på.
På andenpladsen, en iPod Nano til hver, ligger SafeCVC, som har bygget en forretningsmodel op omkring løsningen af visse sikkerhedsmæssige problemstillinger ved anvendelse af katedre på intensivafdelinger. Stud.polytterne Jonas Falck Frederiksen, Rasmus Hofmann Johnsen, Allan Johnsen, Feilu Cheng og Magnus Edvard Frederiksen løb med denne hæder.
Tredjepladsen, et iTunes gift card til hver, blev vundet af Body Posture Monitoring System: En smart metode til at forebygge museskader gennem interaktion mellem computer og bruger. Vladimir Bakalov, Sergio Gutierrez Lazaro-Carrasco, Christian Pandele, Bogdan Nacuta og Michaela Borta løb med denne hæder.
De tre grupper og de to McKinsey medarbejdere, ph.d. m.sc. Hans Henrik Knudsen og ph.d. m.sc. Allan Cheng ses på www.entrepreneur.dk
DTU's entrepreneurkursus følges i 2010 af 115 studerende. 28 projektgrupper har i efterårets løb arbejdet med udvikling af forretningskoncepter og planer for nye virksomheder.
Yderligere oplysninger.
John Heebøll
Johe@man.dtu.dk