GMC er verdens største strategiske management konkurrence, hvor universitetsstuderende fra hele verden dyster i at udvikle en virtuel virksomhed ved at træffe beslutninger inden for salg, produktion, produktfornyelse, investering, økonomi og HR.
I forbindelse med konkurrencen tilbyder DTU Management for andet år et GMC specialkursus for studerende på DTU. Kurset løber over fem uger og giver de studerende forståelse for de parametre som virksomheder arbejder under. I hver spillerunde har de 66 forskellige at tage beslutning om. Efter de fem uger afsluttes første runde af konkurrencen, og kursusdeltagerne afleverer en synopsis med udgangspunkt i rundens fem faser og går efterfølgende til eksamen i faget.
Spillet fortsætter, og dem der kommer videre efter anden runde er kvalificeret til finalen i den danske version af spillet d. 26. marts. Sidste var det et hold bachelorstuderende fra Design og Innovationslinien på instituttet, der vandt finalen og repræsenterede Danmark i den internationale konkurrence, som blev afholdt i Bukarest. Årets internationale finale holdes i Lissabon i slutningen af april. Yderligere oplysninger om konkurrencen kan findes her